Rekordvärme i Paris. (Michel Euler /AP/TT / AP)

Ett tredje barn har dött i en het bil i Frankrike

För tredje gången den här veckan har ett barn dött i en bil i Frankrike under den pågående värmeböljan, skriver AFP. Det handlar om en treårig pojke i en förort till Paris.

Enligt källor inom myndigheterna hittades pojken i bilen av sina föräldrar.

Natten mellan onsdagen och torsdagen blev den varmaste i Frankrike sedan mätningarna inleddes 1947, med en genomsnittlig temperatur på 22 grader. Det är 0,4 grader varmare än det tidigare rekordet som sattes under natten mot tisdagen.

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen