Så når fristående svenska varumärken ut i Europa
Oberoende aktörer inom detaljhandeln runt om i världen förlitar sig på mässor för att hålla igång sina affärer. Men nu ställer mässorna in till följd av covid-19. Då erbjuder den digitala marknadsplatsen Ankorstore ett alternativ med online-eventet Lift Days.
Eventet, som erbjuder prisrabatter, möjlighet att lägga beställningar på små kvantiteter och fri frakt, drar igång den 26 januari.
– Förra Lift Days dubblade vi vår försäljning och hittade även nya distributörer för vårt varumärke. Det är perfekt med ett samlat handelsevent som inte krockar i tiden med våra säljtoppar. Jag råder alla mindre varumärken att prova digitala event som det här, man har allt att vinna, säger Annika Öhberg, medgrundare till svenska Carl Oscar, som designar och marknadsför dryckestermosar, matlådor och väskor för barn och unga.
– Med det här exceptionella erbjudandet vill vi ge återförsäljare och varumärken en bra start inför årets nästa stora köpsäsong, säger Nicolas d'Audiffret, grundare och vd för Ankorstore.
Ankorstore är på god väg att bygga framtidens oberoende detaljhandel i Europa. Bara två år efter lanseringen har de uppnått enhörningsstatus med en sammanlagd värdering på 1,75 miljarder euro.
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.